کارورزی 4 تربیت معلم , کارورزی به منظور تربیت معلم, کارورزی تربیت معلم, کارورزی دانشگاه فرهنگیـان, گزارش کارورزی دانشجویـان دانشگاه تربیت معلم , نمونـه گزارش کارورزی به منظور دانشجویـان معلم , دانلود گزارش کارورزی 4 ,گزارش کارورزی 4 درس پژوهی , دانلود گزارش کارورزی 4 درس پژوهی ,نمونـه گزارش کارورزی 4 درس پژوهی , دانلود نمونـه گزارش کارورزی 4 درس پژوهی ,درس پژوهی ,کارورزی 4 درس پژوهی ,کارورزی 4 درس پژوهی با فرمت word ,کارورزی 4 درس پژوهی با فرمت ورد
فرمت فایل : دانلود نمونه کارورزی 4 رشته فیزیک word
تعداد صفحات فایل : 43 صفحه
مختصری از شرح
فهرستعنوان صفحه
چکیده……………………………………………………………………5
مقدمـه……………………………………………………………………6
فصل اول
بخش اول: کاربرگ ها (طراحی واحد یـادگیری)………………………….. دانلود نمونه کارورزی 4 رشته فیزیک 8
بخش دوم :اجرای واحد یـادگیری
گزارش تدریس اول……………………………………………………….25
گزارش تدریس دوم……………………………………………………….28
فصل سوم :
گزارشی از ترم چهار……………………………………………….32
نقد فیلم تدریس دوستان…………………………………………………35
گزارشی از همایش………………………………………………….37
یکی از راهکارهای عملیـاتی درون سند تحول بنیـادین آموزش و پرورش، دانلود نمونه کارورزی 4 رشته فیزیک گسترش فرهنگ تفکر و پژوهش محوری و ایجاد شبکه های فعال پژوهشی درنظام تعلیم وتربیت هست تا نظام آموزشی باتحولات جهانی درون عرصه های علمـی، فناوری و… همگام باشد. دانلود نمونه کارورزی 4 رشته فیزیک این راهکار نیـازمند معلمانی خردمند ، خلاق و نوآوری هست که روحیـه ی کنجکاوی وپژوهشگری داشته باشند و از روشـهای نوین درفرایندیـاددهی- یـادگیری استقبال کنند که تا بتوانند دانش آموزانی پژوهشگر تربیت نمایند. یکی از روشـهایی کـه امروزه اکثرنظام های آموزشی دنیـا برآن متمرکز شده اند، فرایند درس پژوهی هست که موجب پرورش حرفه ای معلم مـی شود.لذا درون این ترم از کارورزی با گروه درس پژوه بـه بررسی یک فصل از کتاب فارسی سوم پرداختیم و پس از تشکیل جلسات متعدد با گروهمان ، نقشـه ذهنی محتوا را طراحی کردیم و سپس با کمک نقشـه ذهنی طرح درسمان را نوشته و در گروه آن را نقد کرده و پس از رفع اشکالات، طرح درس را بـه اجرا درون آوردیم و در نـهایت بـه نقد و ارزیـابی اجرا درون گروه پرداخته و نواقص کار را اصلاح کردیم و طرح را دوباره اجرا کردیم. درون پایـان گزارشی از تمام مراحل نوشته شد.
مقدمـهدرس پژوهی رویکرد نوین درنظام آموزشی مدارس بسیـاری ازکشورهاست. امروزه درچین، انگلستان، ژاپن، آمریکا وآفریقای جنوبی ازاین فرایند به منظور غنی سازی فرایند یـادگیری بهره برداری مـی کنند و برای تحول درآموزش وپرورش،اصلاحات آموزشی را درگرو توانمندسازی معلم وغنی سازی فرایند یـاددهی- یـادگیری مـی دانند وبراجرای آن درمدارس متمرکزشده اند وبرخی مانند ژاپن وآمریکا از اجرای آن درمدارس بسیـار رضایت دارند
(محمدی، 1394).
براساس یـافته های پژوهشی محمد رضاسرکارآرانی( 1390) درس پژوهی موجب گسترش فرهنگ یـادگیری درمدارس وارتقا مـهارتهای حرفه ای معلمان وبهبود کیفیت یـادگیری درون دانش آموزان مـی شود. فرایند درس پژوهی دربیشتر مدارس کشور و دوره های ابتدایی، متوسطه اول و دوم قابلیت اجرایی دارد ومعلمان یک رشته درسی مـی توانند درسال یک یـا دوبار آن را اجرا کنند. همـه معلمان هم رشته درسی مـی توانند از این فرایند درتدریس استفاده نمایند ودرنـهایت، مدرسه بـه سازمانی یـادگیرنده تبدیل شود ومحلی باشد کـه مدیر، معاون، آموزگار، دبیر، مشاور، دانش آموز و اولیـا درون آن رشد کنند.
معلمان با اجرای فرایند درس پژوهی ازیکدیگرمطالب و روش های جدید یـاد مـی گیرند، درتجارب آموزشی هم سهیم مـی شوند، درون رفتارهای آموزشی خود بازنگری و بازاندیشی مـی کنند، راههای بهتری به منظور یـادویـاد گرفتن مـی آموزند وبه تولید دانش حرفه ای کمک مـی کنند. آنـها فرهنگ مشارکتی را تقویت مـی کنند، بـه بهسازی کلاس درس کمک مـی کنند، معلمان تازه کار و باسابقه درکنارهم قرارمـی گیرند، فضایی صمـیمـی و دوستانـه درمدرسه شکل مـی گیرد، معلمان ایده های نو را از هم مـی آموزند، پژوهش درمدرسه توسعه مـی یـابد و روابط انسانی بین کارکنان تقویت مـی شود.
[گزارش کارورزی 4 (درس پژوهی) | درسی فایل دانلود نمونه کارورزی 4 رشته فیزیک]
نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Fri, 06 Jul 2018 21:40:00 +0000